Hvad er CTR i "Yandex. Direct"? CTR

Indholdsfortegnelse:

Hvad er CTR i "Yandex. Direct"? CTR
Hvad er CTR i "Yandex. Direct"? CTR
Anonim

De siger, at reklame er en meget rentabel forretning. Sandt nok kan mange begyndere argumentere for dette. Deres reklamebudgetter smelter for vores øjne og støder ind i en uforståelig indikator: CTR. Det viser sig, at dette er den vigtigste faktor, der indgår i algoritmen til beregning af pris pr. klik. Lad os prøve at finde ud af, hvad CTR er i Yandex. Direct, og hvordan man bliver venner med det. Spørgsmålet er ifølge eksperter glob alt. Forståelse af denne faktor vil give dig mulighed for at spare mange penge på en reklamekampagne og tjene mere.

hvad er ctr i yandex direct
hvad er ctr i yandex direct

Et par ord om "Yandex. Direct"

Internettet er den mest populære platform til at annoncere for dit produkt eller din tjeneste. Der er mange virksomheder, der opererer her, hvis essens er at organisere interaktionen mellem dem, der ønsker at underrette sig selv, og webmastere,dvs. folk, der leverer deres egne annoncepladser.

Søgemaskinerne har de største muligheder i denne sag. Disse er virksomheder, der beskæftiger sig med at skabe specialiseret software. Du støder på dem hele tiden, når du leder efter information.

"Yandex. Direct" er en af de mest populære reklamevirksomheder på det russisktalende internet. Den er organiseret på grundlag af den virksomhed, der skabte søgemaskinen med samme navn. "Yandex. Direct" leverer tjenester til annoncører og webstedsejere (webmastere). Førstnævnte bruger penge på at erklære sig selv, sidstnævnte modtager en lille del af dem for at levere deres egne websteder.

Tjenesten, der forbinder dem sammen, regulerer naturligvis processen. Han skal konstant opretholde en balance mellem en annonce og et klik på den. Ellers vil både annoncører og webmastere forlade det. Ja, og besøgende vil mene, at dets tjenester er af utilstrækkelig kvalitet og vil gå til en anden søgemaskine. Internettet er et stærkt konkurrencepræget område. Nu hvor du forstår, hvilket emne der diskuteres, kan du gå videre til sagens kerne. Så hvad er CTR i "Yandex. Direct"?

Yandex direkte træning
Yandex direkte træning

Regler

Du skal forstå, at der er mange mennesker involveret i annoncering. De bruger de samme nøglesætninger, derfor konkurrerer de med hinanden. Og Yandex. Direct fungerer som dommer. Uddannelsen arrangeret af virksomheden giver nogle oplysninger om dette, men ikke nok.

Målet med "Yandex" ertjene penge. Det skaber regler, der gør det muligt for hver annoncør at tage så meget som muligt. For eksempel kan prisen pr. klik i Yandex. Direct variere for lignende annoncer. "Dommeren" ser ikke på, hvor meget du accepterer at betale, men på forbrugerens feedback. Det er vigtigere for ham, at folk klikker på annoncen.

Hvis du forstår dette punkt, så vil det være lettere at finde ud af, hvad CTR er i Yandex. Direct, og hvordan det påvirker budgettet. Igen er en virksomhed ligeglad med, hvor mange penge du er villig til at give den, hvis annoncerne er klodsede eller ikke appellerer til offentligheden. Hun stræber efter at få mere fra alle, det er meningen med hendes aktiviteter.

CPC i Yandex Direct
CPC i Yandex Direct

Hvad er CTR i "Yandex. Direct"

Den tekniske support beskriver dette koncept ganske tydeligt. CTR (klikfrekvens) er en indikator for klikbarheden af et banner eller en annonce. Beregningsformlen omfatter to indikatorer: antallet af klik og visninger. CTR er kvotienten mellem dem. Det vil sige, for at få det, skal du dividere klik efter visninger. Men alt er ikke så simpelt.

For det første beregner "Yandex" ikke umiddelbart denne indikator. Når han vælger annoncer, fokuserer han i første omgang på den forudsagte CTR. Og hvordan "Yandex" modtager disse data - ingen forstår rigtigt. Den samme tekniske support forklarer, at de er styret af den gennemsnitlige ydeevne af lignende reklamekampagner under hensyntagen til webstedets karma (hvis nogen).

Reel CTR begynder først at blive beregnet efter et vist antal visninger. Eksempelvis skulle der i 2016 have været nrmindre end 400. Prisen for et klik i Yandex. Direct afhænger direkte af denne indikator. Jo mindre den er, jo dyrere bliver annoncevisningen.

hvordan øges ctr
hvordan øges ctr

Logik til sortering af annonceenheder

Lad os se på et eksempel, der viser, hvordan CTR fungerer. Vi har to annoncører. Man er villig til at betale 20 rubler. for hver handling af klienten, har den anden ondt af sådanne midler. Han angav en pris på 10 rubler.

Deres reklamekampagner har virket i et stykke tid. Som et resultat så Yandex, at den første ud af hundrede visninger modtog 5 klik. Hans CTR er 5%. Den anden annoncør udførte deres kampagne meget bedre. Han modtog en CTR for de samme hundrede visninger - 15%. Godt gået!

Og hvad tjente Yandex? Fra den første: 20x5=100r. Fra den anden: 10x15 \u003d 150 rubler. Hvem er bedre for ham? Dette er klart for enhver, fordi annoncerne blev vist det samme antal gange. Men fra en mere økonomisk, men flittig annoncør, får Yandex mere. Det betyder, at han ikke vil narre sig selv, han vil prioritere denne arbejdsnarkoman. Og som en bonus - en lavere CPC.

Påvirker CTR budgettet?

Annoncører forsøger konstant at passe ind i "Yandex. Direct". Uddannelsen for dem, der ønsker at starte deres egen virksomhed, bliver forbedret. For at opnå resultater og ikke brænde ud, skal du være interesseret i nye produkter, studere andres erfaringer. Så for nogen tid siden viste det sig, at Yandex reagerer på hele reklamekampagnen og ikke på et enkelt banner. Han analyserer, hvor omhyggeligt specialistenindsamlede søgeord, som de bruges ved oprettelse af annoncer.

Derudover indsamler "Yandex" oplysninger om hvert domænenavn. Hvis det er ugunstigt, så taler de om "site karma". Det påvirker søgeresultaterne og øger derfor prisen pr. klik. For at finde ud af specifikt, om der er noget negativt ved dit websted, kan du kun eksperimentere. Du skal oprette to identiske annoncer, der fører til forskellige adresser. Til den pris, tjenesten tilbyder, vil du forstå, hvilken der har en bedre holdning.

ctr klikrate
ctr klikrate

Hvordan øger man CTR?

Eksperter har mange meninger om dette spørgsmål. De fleste af dem har en tendens til at mene, at annoncer skal udarbejdes. Saml først alle mulige nøgler. Yandex vil helt sikkert analysere deres kvalitet, når det tjekker din kampagne. Jo bedre søgeord, jo lavere pris. Det har eksperter fundet ud af i praksis.

Andenpladsen i CTR-stigningen går til selve annoncen. Nøglesætningen skal være i titlen og teksten. Du skal sætte det i anførselstegn, når du opretter en kampagne. "Yandex" forstår dette tegn som et ønske om at annoncere ved den nøjagtige forekomst af ord. Og dette eliminerer unødvendige, upassende indtryk. Reducerer derfor ikke CTR.

Stopord

Der er en funktion i tjenesten, der tillader dig ikke at vise annoncer for bestemte forespørgsler. De kaldes stopord. For eksempel vil du reklamere for pelsfrakker. Naturligvis skal alle anmodninger med dette ord beregnes og vedtages. Når du samler nøglesætninger,læs dem omhyggeligt. Der kommer helt sikkert en "sild under en pels" og meget mere. Sådanne anmodninger, hvis de ikke bliver forbudt, vil reducere vores sats, øge omkostningerne ved hele kampagnen. Det vil sige, når du opretter reklamer, er det vigtigst at finde nøglesætninger.

klikrate ctr
klikrate ctr

Målgruppevalg

Også en vigtig pointe. "Yandex" fokuserer på nøglesætninger. Det er dog ikke alle, der skriver forespørgsler, der har penge eller mulighed for at købe et produkt eller bestille en service. Denne del af publikum bør afskæres. Til dette er der en placering efter alder, geografisk placering. Du behøver ikke folk fra Magadan for at se en annonce for salg af blomster i J alta, vel? De vil stadig ikke bruge en krone på dem, disse borgere har ikke sådan en mulighed. Derfor bør du igen nøje se på, hvem du tilbyder dine ydelser til. Lav et portræt af en potentiel køber, og fokuser på ham. Så vil "Yandex" glæde dig med en stor CTR og selve kampagnen - med seriøs indkomst. Held og lykke!

Anbefalede: